2011-05-09 / 00:35:47 / lägenheten & inredning
Mission: Måla lägenhet.

Igår påbörjade jag arbetet mot en fin lägenhet. Köpte lite billig grundfärg på ÖoB (beige stod det på etiketten, men jag såg på testmålningen i affärn och på färgens färg att den var mer naturvit så jag köpte den) samt spackel, roller och lite annat nödvändigt. Började med att spackla igen de flesta hål i hela lägeneten där det inte skall vara hål. Efter att det hade torkat slipade jag väggen i köket, tvättade den i någon målartvättgrejja och tejpade för alla lister och liknande. Sedan målade jag två lager av grundfärgen. Blev riktigt bra faktiskt :) Ett lager till så är den blåa fula väggen ett minne blott (blått, hehe)! Den 2,5-liters bunke med färg jag köpt räckte precis.

Var tvungen att cykla till ÖoB och köpa mer färg idag. Köpte samma nyans då jag vet att den funkar. Gjorde samma procedur i hallen, fast det blev bara ett lager färg denna gång så hallen har mer vägg att måla på, färgen räckte helt enkelt inte till två dragningar. Lite färg finns det dock kvar, skall se imorgon om jag måste bättra på färgen lite.

Imorgon kommer min färg från Flügger också :) Min snobbfärg, sjukt dyr var den! Hoppas fan den är bra och dryg så att den räcker till alla väggar, och att den framför allt täcker den undre färgen! Skulle vara rätt bittert om den inte täckte så att jag måste köpa mer dyr färg och måla ett lager till. Inte värt. På tisdag skall det i alla fall bli den slutliga målningen, woho! :D Sedan skall alla tavlor, spegeln, vardagsrumslampan samt sko- och hatthyllan upp. Äntligen! Skall bli skönt att få lägenheten i ordning.

Köket och hallen. Är lite fläckigare påriktigt, kameran förskönar verkligheten ;)

Stegen ni ser på bilderna hittade jag på vinden, så jag passade på att låna den lite. tror ingen kommer att sakna den för några dagar. Den är gammal och skranglig, men den har sin charm! Och jag når upp till taket med den, haha. Synd att det inte är min, för den skulle vara fin att ha som hylla i köket med en massa hängväxter i krukor och prydnadssaker ståendes på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback