2011-06-03 / 00:39:24 / träning
....

"Är det möjligt för dig att göra en full situp utan att släppa fötterna ifrån golvet? Om du ligger på rygg, böjda knän och händerna under huvudet, kan du då göra en situp och sätta dig upp på rumpan utan att fötterna lossar från golvet? Måste du slita dig upp med farten? Om du ska gå tillbaka kan du då rulla försiktigt ned eller slår du ned som i "kadonk"? Jag frågar för det kan vara ett tecken på en väldigt stel ländrygg."

Det var ju lite det jag tänkte, så är det alltid för mig. jag kan verkligen INTE börja ryggen kota för kota, det är omöjligt! Och alla magövningar som går ut på att man skall böja ryggen är assvåra, inte för att jag inte har magstyrkan, utan flr att jag helt enkelt inte kan börja min jäkla rygg. Skitjobbigt. Och det är jobbigt i volleyn också, kan inte böja ryggen ordentligt när jag skall ta bagger, undrar om det delvis är därför jag har svårt med servmottagning ibland, för att jag inte kan börja ryggen och komma in i rätt position... Är för stel... -.- Bajs.

Kommentarer
2011-06-05 | 15:30:51
Amanda - http://mycketamanda.blogg.se/

Tack så himla mycket för den fina kommentaren, den gjorde mig absolut mer pepp. Och jag tror nästan jag kommer anmäla mig till topploppet i höst, då kan jag träna tills dess och förhoppningsvis blir det som du säger under loppet, den där stämningen och att allt blir lite mer peppande :) TACK!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback