2011-06-01 / 22:11:48 / träning
Surprise.

Idag sprang jag med lätthet i en timme i sträck. Kunde ha fortsatt ett bra tag till. Och det var inte i ett mestempo alá 7-8 km/h (kan typ inte springa så långsamt, det är fan jobbigt... xD Jag går typ i den takten när jag går raskt), utan runt 6.40 skulle jag tippa. Inte så jäkla snabbt det heller, det är ungefär där jag brukar ligga när jag springer långsamt, enligt min egen definition :P

Varför är detta att jag orkade springa en timme utan svårigheter så konstigt då? Jo, för att
1. Jag har inte sprungit sedan i sensomras, med några få undantag som kan räknas på ena handens fingrar.
2. Jag har överhuvudtaget inte tränat kondition ordentligt på 4½ vecka. Inte styrka heller för den delen.

Så jag har inte blivit helt jävla värdelös. Tempot har givetvis sänkts en del, skulle knappast klara av att springa 10 km i 5,30-tempo längre, men det förväntar jag mig inte heller efter en sådan lång löpvila. är svårt att uppehålla just löpningen med annan sorts konditionsträning, då löpning är mer belastande och mer konditionskrävande av sig självt. Fast jag trodde inte jag skulle klara av att springa i en timme utan ansträngning, så jag är positivt överraskad. Blev lite pepp nu faktiskt :)

Hoppas styrkan har hållit sig lika bra, haha. Skulle gärna börja igen där jag slutade xD Vi får väl se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback