2011-06-07 / 00:00:38 / resterande
Error.

Min kamera har fått lite error till på det error den redan har, error x två då alltså. Inte okej.

Error ett: Avtryckar knappen är skitseg och ibland reagerar den inte ens fats man trycker på den och andra gånger måste man hålla inne den flera sekunder innan den tar kortet. Plus att den gör att kameran fokuserar om jääkligt ofta när man komponerat om bilden, sjukt irriterande när motivet inte blir i fokus!!

Error två: Den inbyggda blixten har fastnat, den vägrar poppa upp, den har bara massa konstiga ljud för sig och till slut kommer det en error-ruta upp över hela skärmen... Inte för att jag gillar den inbyggda blixten, men den kan ju vara bra att ha i nödfall.

Jag bordeköpa en ny kamera... men jag vägrar köpa en som inte har två "inställningsrattar", jag orkar verkligen inte hålla på med att trycka in en knapp och sen vrida på en ratt för att ändra bländaren, allt för omständigt! Den billigaste som duger för mina krav är Canon EOS 60D, och dne kostar över 9000 kr... Om jag skulle fota massor så skulle jag kanske slå till ändå, för då vet jag att jag skulle använda den en hel del, nu använder jag min kamera mest på skoj. Lite porträtt ibland och konstfoton när jag har lust. Ibland kan den ligga orörd i en månad för att nästa månad användas mer frekvent. Vet inte om det känns värt det, men samtidigt vill jag ju inte fota med en söndrig kamera som gör allt så jävla mycket svårare hela tiden...

What to do, what to do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback