2011-01-18 / 16:50:22 / resterande
Don't wake me 'cause I'm dreaming, of angels on the moon, where everyone you know never leaves too soon.



Idag visade Katarina en bild på föreläsningen. Den föreställde en människosiluett som var avkapad vid varje rörlig led, till exempel armbågarna, halsen och vristerna. Det första som dyker upp i mitt huvud när jag ser bilden är Eva... Jag blir upprörd varje gång jag tänker på det. Hur fan kan någon göra så mot en annan människa?? Mörda, stycka och dumpa liket i sopsäckar! Det är sådant här man läser om att händer andra nu och då, men man fattar aldrig riktigt hur det är, man blir upprörd då också men inte på samma sätt. Det är svårt att förklara. Det är svårt att förklara hur stort intryck Eva egentligen gjorde på oss på tre dagar. Det var så personligt. Jag kan bara tänka mig hur Evas nära anhöriga känner nu. Hur kan man leva ett normalt liv efter sånt här?

nu tillbaka till föreläsningen, vi snackade om att man typ har ett filter för ögonen när man ser på bilder och läser saker, och så frågade Katarina om vad vi tänker på när vi ser bilderna hon visade (var en till människobild med muskler och sådant på). Jag vände mig till Frida och viskade "jag skall nog inte säga vad jag tänker på när jag ser bilden till vänster..." och hon viskade tillbaka att "vi tänker på samma sak..."

Jag säger bara en sak, om det blir en Mats Alm av detta fall så blir jag så jääävla förbannad!! (För er som inte känner till Mats Alm så mördade han sin fru Linda Chen, alla är säkra på det, han hittades till och med vid Lindas lik och svamlade ihop något om att han blivit kidnappad och drogad av de som mördade Linda och blahablaha, bullshit! Googla om ni vill veta mer. i alla fall, i brist på tekniks bevisning, bland annat kunde man inte klargöra dödsorsaken om jag inte minns fel, så försattes den jäveln på fri fot.)

Jag hoppas för Evas skull att det finns ett liv efter döden. Det gör jag i och för sig för min skull också, men just nu är det faktiskt mest för hennes. Och för alla andra mordoffers. Och för alla andra som dör i förtid.

Blir massa svammel, så jag slutar skriva nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback