2011-01-30 / 21:25:21 / vardagen
Slut i bollen.

Oj oj, jag är helt slut! Har varit två hektiska men också roliga dagar. Igår natt sov jag typ två timmar, kunde verkligen inte sova hur jag än försökte! Så jag steg upp redan klockan 5, haha! satt och såg på reprismatcher från NEVZA championship som pågått nu i helgen.

Efter att pappa vaknat så packade vi det sista i bilen och for iväg till lägenheten, vi lyckades också skruva ihop garderoben innan pappa var tvungen att åka till färjan. Efter det gick jag till åhlens och clas ohlson och köpte lite grejer vi glömt, bland annat kökshanddukar, diskställ, krokar som fäster utan skruvar eller spik och duschdraperi samt stång till draperiet. pappa var snäll och gav mig 500 kr innan han for, så det täckte det mesta av avgiften.

Sedan spenderade jag x antal timmar med att packa upp grejer, och än är det inte klart. Har inte ens börjat fixa köket, heh... Men vardagsrummet/sovrummet är i princip klart, förutom allt bråte som ligger på golvet och avsaknaden av vägghyllor, tavlor, taklampa och lite sådant. Apropå taklampa, jag vet verkligen inte hur jag skall få upp den i taket när det inte finns krok? Samma sak i köket och hallen... Måste jag borra och använda plugg? Jag har inte ens ens borrmaskin! (Jag köpte faktiskt min första hammare och mina första skruvmejslar idag, haha!)

Imorgon blir det städa, städa, städa, städa! Främst gamla lägenheten med också nya, jag har svårt att använda kök och toa helt bekvämt om jag inte får städa först.

Nej, nu måste jag fixa ett skolarbete... Urk. Skolan har verkligen blivit åsidosatt den senaste tiden, har lite dåligt samvete för det :s

Kommentarer
2011-01-31 | 06:33:10
Pipi -

Inköp av första hammaren ger massor av vuxenpoäng! ;)

2011-01-31 | 09:36:29
Nene - http://ireene.blogg.se/

Pipi: haha, yes!! :P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback