2011-01-09 / 22:41:57 / träning
Nyårslöfte.

Mitt nyårslöfte är att komma i toppform i år. Jag vill känna mig stark, uthållig samt snabb, och jag vill att det skall synas också. Jag vill inte vara en ”muskelknutte” under extra ”otrivselkilon” som jag har just nu, jag vill som sagt att det skall synas.

 

Hur skall jag uppnå det då?

Jo, genom träning och kost, såklart. Men mest kommer jag att satsa på träningen, kosten kommer som en extra del i och med att man bör äta bra och näringsrik kost för att man skall orka träna och för att träningen skall ge resultat.

 

När det kommer till träningen tänkte jag mig ungefär såhär:

  • Tre styrkepass per vecka, två av dessa gånger Lillis program med mycket fria vikter och en av gångerna ett eget program med mycket kroppsvikt och funktionalitet.

  • Tre (eller två, har inte riktigt bestämt mig, men det lutar mot tre) cardiopass per vecka i form av spinning, löpning, crosstrainer indoor walking eller annan effektiv konditionsträning.

  • Ett pass core bosu (mycket stabilitet och balans) per vecka i den mån det går.

  • Ett pass rörlighetsträning, främst yoga, per vecka.

  • Och så två volleyträningar per vecka också såklart.

  • Stretch efter varje pass.

  • Minst en ren vilodag i veckan. Utan vila bryts bara kroppen ner, och vem fan vill det egentligen?

 

Jag tror jag kommer att skriva upp hur det går här, för det gör mig mer peppad att verkligen klara det när andra kan se om jag klarat det eller fuskat... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback