2011-01-24 / 21:00:14 / vardagen
Jag gick in på min nätbank just,

det gjorde mig lite ledsen. Mycket pengar det var där, noooooot.

Nu när jag kommer att få högre hyra och inga extra inkomster i form av semesterersättning och skatteåterbäring (vart fan tog de vägen egentligen...? Jag tror jag är bra på att slösa när jag har pengar på kontot...) blir det att använda fonderna :( Jag vill ju spara dem egentligen, men jag vägrar leva på nudlar och havregrynsgröt varenda dag och jag vill ha mitt gymkort, jag vill spela volleyboll och äta mina frukter och grönsaker... Man vill ju ha ett liv liksom, haha...

Kommentarer
2011-01-25 | 10:29:34
emma ce - http://emmasetta.blogg.se/

Hur mycket har du i hyra då? min hyra ligger på 3400:- och jag tar lån & bidrag via CSN (8200 eller vad det är), har hunden osv och jag klarar mig riktigt bra! Jg vägrar äta nudlar jag också, det ska ju vara riktig mat som man tycker om! :)

Ett tips är att du söker bostadsbidrag (jag får 900 spänn i månaden!!!) och gör upp en budget på allt. Skriv dit alla fasta räkningar som hyra, bredband, mobil, gymkort, försäkring osv och sen hur mycket du "får" handla mat för och sådär. Det funkar för mig, men ibland får man såklart lite dyrare utgifter och då tar jag också från sparkontot tyvärr..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback