2010-12-01 / 23:20:36 / träning
"... if you can imagine it, you can achieve it."

"the sky is the limit, if you can imagine it, you can achieve it." Sådana kloka ord står det på en av tröjorna på Gina Tricot. I fell in love. Tyvärr var den inte så bekväm som jag ville, så den fick inte följa med mig hem från stan idag. Med mig fick jag dock ett par baggyjeans från H&M, en tränings-tee från Stadium samt en yogamatta och två hantlar som var på rea. Förresten, vill ni veta hur många reps av bicepscurl med en hantel på 1 kg jag måste göra för att det ens skall kännas lite? 100, sen pallade jag inte längre, haha...

Testade förresten Jillian Michaels' 30 day shred - level 1 idag. Jag har läst så mycket om den på bloggar, den skulle tydligen vara otroligt jobbig, så jag hade förberett mig på att döden dö. Men inte var den så jobbig, visst kändes det i en del muskler (speciellt i axlarna, mina axlar är klena...), men det var absolut inte så jobbigt jag trodde att det skulle vara. Jag döden dog inte (hahah). Och den kan absolut inte ersätta vanlig styrketräning, så imorgon blir det gym. Men jag tänker forsätta köra det ändå som komplement till den vanliga träningen. Jag tror ändå den kan ge något. Och den blir säkert jobbigare när man kommer upp till level 2 och 3. Men ja, min slutsats är att antingen är jag stark eller så är alla andra klena :P Det är väl förmodligen en kombination av dessa. De som utvärderat den i de bloggar jag läst är väl främst personer som kanske aldrig tränat så mycket styrka eller kondition förut, och då blir det ju jobbigt.

Imorgon blir det förresten ingen volleybollträning, eftersom Risbergska skolan har öppet hus och vi tränar i deras hall. B A H !! Jäkla skit. FU. Nåja, nothing I can do about it...

Morgondagens planer är förresten:
- Till uni på gruppmöte och lämna in hemtentan
- Tvätta mellan 14 och 17. funderar på att ta med datorn upp till tvättrummet och köra 30 day shred när maskinerna är igång, det räcker ungefär lika länge som en maskin tvättar så... Bara inte byggarbetarna står utanför, haha...
- Har planerat in spinning kl 19 och överkroppsstyrka efter det.
- Chilla

Detta tänkte jag mig som överkroppspass imorgon:
- Armhävningar med ena handen på BOSU
- Clean and press med kettlebell
- "Stjärnan med sidbyte"
- "Rågmackan"
- Situps på BOSU
- Rodd
- Dips
- Sneda rygglyft / diagonala rygglyft
- Sidolyft
- Båten med rotation
(- Lats)
Första 5 övningarna cirkelträning x 2, sedan resterande övningar i cirkelträning x 2. Blir lättare mentalt så tycker jag ;)

Nu (eller snart i alla fall), god natt! :P

Kommentarer
2010-12-02 | 07:50:08
karin - http://karinakerblom.blogg.se/

nå ja jag tror inte du e ensam sebbe ha bara varit hem en gång för att han inte hunnit mer.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback