2011-05-13 / 10:26:41 / resterande
Tänk vad ett brev kan göra.

Bestämde mig för ett bra tag sedan att skriva ett brev till fammo om hur jag har det och lite sådant, det har dock lagts på hyllan ända tills för en eller två veckor sedan då jag satte mig ner och tog tag i saken. Skrev ett ganska långt brev till henne om hur jag har det, hur det går här i Örebro, vad jag skall göra i sommar och i höst och lite sådant. Lade även till en hel del bilder som jag tagit är i Örebro för att hon inte bara skulle få läsa utan också se lite hur fint jag tycker det är nu på våren. Skickade dock brevet först för någon dag sedan, jag har glömt att ta med det varenda gång när jag går till ica där det finns en brevlåda. Är inte van att posta brev, haha!

Ville verkligen göra det för jag vet att hon gillar när min pappas kusin Kickan skriver brev till henne, och så vill jag hålla kontakten med henne också. Förut ringdes vi och pratade med jämna mellanrum, men nu när vi bor i olika länder så blir det så dyrt att ringa och prata, och jag tror inte heller att hon riktigt vet hur man slår in ett + på mobilen, haha :) Hon är ju dessutom rätt gammal nu, blir 84 i år, så jag vill hålla kontakten och visa att jag bryr mig, man vet ju inte hur länge hon finns kvar, även fast hon är en krutfammo ;) Hon har ju även gjort en hel del för vår familj, så klart vi skall visa att vi uppskattar henne, även om hon kan bli lite tjatig ibland också, haha.

Dessutom var det roligt att skriva och designa brevet med alla bilder :P

Idag fick jag ett mess av pappa där han skrev att fammo ringt honom imorse och varit så glad över brevet! Hon sade också att hon tyckte att jag skriver likt Kickan (vilket är en stor komplimang, Kickan skriver bra och är dessutom författare!) Pappa skrev att han själv också blev glad för att fammo blev glad. Kul att det uppskattades! ;)

Så här såg brevet ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback