2011-03-07 / 14:15:18 / volleyboll
POLLIPOLL.

Position: Libero

Längd: 1.60 typ.

Räckhöjd anfall: Vet inte i nuläget, senast jag kollade det var för typ 1½ år sedan men då var den 2,55 om jag inte minns helt fel.

Moderklubb: Jomala IK

Landskamper: 0

Spelat antal år: 6 år

Främsta merit: Ööh, haha... Fick spela lite i div 1, hahaha. Eller träningsmatch mot Örebros elitlag xD Fast det var ju en träningsmatch där alla fick spela så.....

Mål med sporten: Blir så bra jag kan bli och framför allt ha kul!


Om spelet:

Vad du brukar äta före träning: Mat... xD

Vad du brukar äta före match: Frukost oftast eftersom vi har ganska tidiga matcher.

Ett sätt för dig att tagga till: Tänka på allt bra jag vill göra på plan, hehe :)

Hur du värmer upp bäst: Något kul tillsammans med de andra i laget.

Sämsta sättet för dig att värma upp: Att bara springa och sedan stretcha suger.

Roligaste du har varit med om: Alla grymma räddningar jag gjort har definitivt varit det roligaste, älskar när det går som man vill. Och när servemottagningarna funkar perfekt. Underbart. Och sedan var ju resorna med gamla laget riktigt roliga också, haha :D Och bilresorna till träningarna i Jomala med Idorna, Karin och Heidi, haha!


Så här mycket bryr jag mig:

Om att peppa mina lagkamrater: Tycker det är otroligt viktigt och försöker att peppa alla. Dock kan jag ibland söluta mig i mig själv när jag fokuserar mycket eller om allt går skit för just mig, haha.

Om att vinna: Skitkul att vinna, men det viktigaste för mig är att laget kämpat och alla gjort sitt bästa, samt att jag kan känna att jag hjälp laget och dragit mitt strå till stacken.

Om sömn före match: Det är väl viktigt, men jag brukar inte tänka så mycket på det.


Någonsin fått ett/en:

gult kort: Nej.

rött kort: Nej.

utbrott: Lite små utbrott när jag gjort något riktigt kasst, men de brukar gå över på två sekunder, haha.

anfall (hjärta, lungor): Nej.


Någonsin blivit:

ledsen över en vinst: Inte ledsen, men bitter eller besviken och det gått dåligt för mig.

ilsken över förlust: Nej, lite bitter kanske men inget som jag bryr mig så mycket om. Det viktigaste är som sagt att laget kämpat och gjort sitt bästa.

arg på en lagkamrat för den gjort någott fel och sagt det till henne: Nej, lite småirriterad ibland kanske, men jag har aldrig sagt det för jag tycker det är respektlöst. Alla kan misslyckas ibland och alla är inte lika bra, istället för att bli arg kan man peppa denne och ge konstruktiv kritik så att denna personen vet hur den skall göra nästa gång. Onödigt at bli arg och irriterad för det drar bara ner personen ännu mer och förstör för hela laget.

glad för att du har förlorat: Om laget gjort en kämparinsats och spelat bättre än förväntat så är jag glad, likaså om jag spelat sjukt bra :P


Sista två frågorna:

Är du en dålig förlorare?: Nej.

Tycker du att du är bäst i ditt lag?: Nej, haha, vilken fråga. Jag kanske är bäst på försvar, men jag tror jag är en av de sämsta på exempelvis block. Alla är olika bra på olika saker, det är därför man har de positioner man har, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback