2011-03-06 / 16:35:38 / lägenheten & inredning
Pimp my lampa!

Jag har ju ingen taklampa i stora rummet i lägenheten än, och I can tell you att det blir ganska mörkt där på kvällarna, speciellt när ena väggen är mörklila (skall dock målas...) och verkar vara någon slags ljusåtsugande vägg. Jag har alltså diverse smålampor överallt i rummet för att jag i alla fall skall kunna se något om kvällarna.

Lampan ni ser på bilden köpte jag billigt på clasohlson för typ en månad sedan bara för att få en till ljuskälla. Den är sjukt ful och skärmen är gjort av plast. Idag var jag till clasohlson igen och köpte en fin lamskärm som ersättning till den fula. Sagt och gjort. Dock passade den inte riktigt så jag fick ta tejp till hjälp, och nu sitter dne där på lampan :) Dock är den ranglig och sned, men ääh, det får jag fixa någon annan gång. Eller så köper jag en lampfot på myrorna och lägger den nya lampskärmen på dne och köper en ny lampskärm på myrorna till denna lampa. Time will tell.

Dock kommer det igenom mindre ljus nu med dne nya lamskärmen, det var ju inte riktigt det jag planerade, men...

före - efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback