2011-01-20 / 00:07:41 / resterande
Irene Johanna Maria Andersson, did you know this about her?


That's me alltså! Höhö.


Jag tänkte på skoj dela med mig av 50 saker ni kanske inte visste om mig. Eller kanske ni gör? Mina närmaste vänner känner säkert till en hel del men ja, hehe...

1. Johanna är som ni ser i rubriken mitt mellannamn, men visste ni att jag är den sjunde generationen med detta mellannamn? Det komemr från min pappas sida, och bland annat min farmor och min faster har detta mellannamn.
2. jag är en ganska chillig person, många i skolan har bland annat sagt det, jag tar det mesta med en klackspark...
3. ... dock beror det lite på vad det handlar om. Ibland kan jag sitta och oroa ihjäl mig också över massa skitsaker.
4. Jag har konservationer med mig själv, oftast i huvudet, men ibland sitter jag och pratar också. Oftast pratar jag till mig själv som en utomstående, typ "Nene, du kan göra det här!" Oftast är det pepp som kommer ut ur min mun eller så försöker jag övertyga mig själv om något.
5. Jag älskar när folk skrattar åt mina skämt och tycker jag är rolig!
6. Jag oroar mig ofta om folk tycker om mig. Är rädd att folk skall tycka jag är jobbig och irriterande. Speciellt om någon varit lite kyligare någon gång eller om jag sagt något skumt så kan jag oroa mig över detta.
7. Jag tycker om kombinationen lingonsylt och ketchup. De flesta rynkar på näsan när det hör detta, haha...
8. Jag tycker inte om att ha en dialekt som inte passar in, och det har jag vart jag än vänder mig... I Finland låter jag för åländsk, på Åland låter jag för finlandssvensk, i Sverige låter jag för finsk, haha...
9. Jag tycker om att läsa biografer om tragiska livsöden, såsom till exempel psykisk sjukdom, misshandel, människohandel och prostitution.
10. Jag dricker inte alkohol.
11. Jag avskyr rökning. Bör påpekas dock att det inte är själva människorna jag avskyr, utan handlingen. Det värsta är när folk röker i en folkmassa, man kommer liksom inte undan röken då!
12. Jag älskar att äta.
13. Jag klarar inte av att känna mig underlägsen någon en lång tid i något som jag bryr mig om.
14. Jag tror jag har sämre spänst nu än vad jag hade för ett år sedan.
15. Jag har spelat ishockey en gång i tiden.
16. När jag var lite älskade jag att åka skridskor, jag kunde skrinna runt och runt och runt i rinken i flera timmar för mig själv. Fast det bästa var nog att skrinna och leka med kompisarna på isen.
17. Jag är tävlingsinriktad, om det är något jag vet att jag har en chans att vinna, då skall jag vinna det.
18. Men trots detta är jag inte en dålig förlorare.
19. Fast man kanske kan säga att jag är en dålig vinnare, if I win, I rub it in your face! Eller nja, det beror väl på, haha...
20. Jag vill gärna ha något sorts mål när jag gör saker, till exempel funkar inte "stå i plankan så länge som möjligt" för mig, jag vill ha en tid så att jag kan räkna ner och veta hur länge jag skall härda ut.
21. Jag tycker om att planera, men om jag håller mig till planeringen är en helt annan sak, haha.
22. Jag är ganska ofta ute ganska sent när det gäller skolarbeten, men jag ser till att aldrig vara precis i sista sekunden, jag får alltid lite tid mellan deadline och att jag är klar. Lite safety sådär.
23. Jag avskyr när folk gnäller om allt och inget, jag skulel bli deprimerad om jag var så! Dock får man ju gnälla, och ibland är man på gnällhumör, men inte 24/7...
24. jag tycker att opossumar är sååå söta!
25. Jag vill inte ha barn, mest för att jag tycker de är jobbiga. Klarar av dem någon timme, sedan får jag nog.
26. Jag vill gärna ha egen chilltid varje dag.
27. Om man tar de två första bokstäverna i mitt förnamn och de två första i mitt efternamn och lägger ihop dem blir det Iran, haha.
28. Jag avskyr när folk blandar mellan "de" och "dem" samt mellan "var" och "vart".
29. Jag är grammatik- och stavningsfascist. Dock betyder detta inte att jag alltid själv heller är så himla korrekt alla gånger, haha...
30. Jag hatar att plugga genom att bara sitta och läsa sida efter sida, det är så tråkigt! Dock ett nödvändigt måste ibland...
31. Jag tycker inte om att prata engelska.
32. Jag verkligen hatar att stiga upp tidigt. Och även kl 9 är tidigt för mig. Om jag får välja sover jag helst till runt 11-tiden. Så skönt! Älskar att ligga och dra mig i flera timmar, haha...
33. Jag snoozar alltid en halvtimme innan jag stiger upp.
34. Jag tycker om limegrönt
35. Jag säger ofta "blablabla"
36. Jag svär rätt så mycket. Dock använder jag de svordomar som anspelar på något fult enligt kristendomen, och ärligt talat tycker jag det är lite löjligt att inte få säga "fan" bara för att de syftar på djävulen som är Guds "fiende" eller vad man nu skall kalla honom. Använder dock aldrig könsord som svordomar eller liknande, det tycker jag är fult om något.
37. När jag var liten bad jag och mamma nattbön och jag gick i söndagsskola, nu är jag dock ateist. Eller någon form av ateist i alla fall, jag tror nämligen på något sorts liv efter döden, vilket en hundraprocentig ateist inte gör.
38. Apropå söndagsskolan, jag tyckte det var skittråkigt, men satt och log hela tiden bara för att jag inte ville att de skulle få reda på vad jag tyckte och bli sårade.
39. Jag tröttnar lätt på saker och ting.
40. Jag drar ofta till med att jag är sämre än vad jag är så olika saker, för jag vill hellre överraska andra positivt än negativt.
41. Jag kan sitta och lyssna på en låt på repeat typ en hel dag på youtube.
42. Jag älskar att köpa träningskläder.
43. Mitt högra knä är lite halvt bortdomnat hela tiden, det är dock inget jag märker av vanligtvis utan bara när jag typ skrapar på det med nageln eller liknande. tror det har något med volleybollen att göra, haha...
44. Jag tycker inte det är pinsamt att snubbla eller halka, tycker snarare tvärtom att det är roligt. Brukar ligga kvar och garva en stund istället för att spurta upp direkt och låtsas som ingenting har hänt.
45. Jag tycker hästar stinker.
46. Mitt elelement heter Fille. Mili döpte det, Fille var alltid i hennes närhet när hon var här, haha.
47. Jag är skelögd, men opererad så att jag inte skall skela lika mycket som jag gjorde när jag var liten. Dock syns det ännu, speciellt när jag är trött. Tycker också det syns bättre om jag har linser också.
48. Jag har inte kollat på TV på över ett halvår. De TV-program jag vill se laddar jag ner eller kollar på på de olika play-kanalerna.
49. Har en nalle som heter Nalle som jag fick av mamma när jag var 6 år. Om det händer den något blir jag ledsen. Det är just den nallen som för mig på något vis representerar mamma.
50. Jag kan ganska lätt bli småirriterad, men det går över lika fort som det kom.

Klart! Äntligen, haha... Nej, nu skall jag börja laga mig klar för sängen, börjar 8.15 imorgon... Urk... Snooooooooze...

Kommentarer
2011-01-20 | 10:57:34
emma ce - http://emmasetta.blogg.se/

Kollar du inte på tv människa!? Hur klarar du dig? ;D



Himla roligt att läsa sakerna om dig och jag ser att vi har flera saker gemensamt, bl.a. 4, 10, 12, 21, 25 och 39 :)




2011-01-20 | 14:12:14
emma ce - http://emmasetta.blogg.se/

Svar: Ja, så kan man ju såklart också göra :) Jag tycker dock det är mysigt att kolla på tv. Brukar ofta ha den på i bakgrunden också. Kanske inte så bra för elräkningen men vad sjutton!



Jag håller med! Och när man säger att man inte dricker tittar alltid folk jätteförvånat på en och nästan lite.. Som om man är dum i huvudet typ. Jättekonstig inställning! Dock verkar tjejer ha svårare att förstå att man inte dricker. Killar brukar tycka det är mer okej, iaf som jag kännt det. Men bara att stå på sig! :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback