2011-01-30 / 00:05:17 / vardagen
Flyttdags! (Varning för uppsats)

Idag kom pappa hit efter lite om och men ungefär vid 13-tiden, efter det har det varit full fräs! Vi började med att föra lite grejer som pappa hade med sig från Åland till nya lägenheten, däribland min säng (Äntligen får jag sova i min egen säng!), min minimala TV (I need a bigger one...) och en DVD som inte var min, haha... Nåja, jag ser inte så ofta på film ändå, och när jag väl gör det gör jag det på datorn eftersom min datorskärm i princip är lika stor som min TV...

Efter det for vi till Myrorna (mitt favoritställe nr I) och där hittade vi faktiskt en hel del möbler! Bland annat ett svart skrivbord, en byrå och en soffa. Som är gammeldagsrosa med mönster på, haha! Kommer att köpa sofföverdrag eller något till den inom snar framtid, alla som känner mig vet ju hur mycket jag älskar rosa. Not. Visserligen är gammeldagsrosa betydligt mycket snyggare än vanlig rosa. Visade också min favoritsjömanskista som stått på Myrorna nu de senaste gångerna jag varit dit. Den är underbar, jag fullkomligt älskar den! Priset älskar jag dock inte lika mycket, 850 spänn. Var dock 950 förut, så det har sänkts lite. Anyway, pappa försökte pruta till 700 men icke sa nicke, det gick inte för sig. Vi fick inte alla grejer med oss på samma gång så vi for en omgång till till Myrorna och då sa pappa att han också tyckte den var fin och att han kunde köpa den åt mig i alla fall! :D "Jag har köpt mycket värre saker för 85 euro.." sade han efteråt, haha! Åh, jag är så glaaad! Jag som inte ens tjatade, jag bara visade den åt honom och sa att den var fin och att jag gillade den men att den var dyr, så jag förväntade mig absolut ingenting. Den är så fiiiin ♥

Efter detta for vi till IKEA, har aldrig varit dit förut faktiskt, men jag gillar det! Enkelt system. I alla fall, därifrån fick jag med mig två klockor, en TV-bänk, två stolar, en arbetsstol, dörrhängare (som oturligt nog inte passar dörrarna i lägenheten, damn!), garderob, en golvlampa, två taklampor och en bordslampa. (Med reservationer för minnesfel). Dock glömde vi köksbord och vägghyllor och soffbordet var slutsålt. Finns en hel del grejer jag kommer att behöva ännu utöver de tidigare nämnda, men det är grejer såsom golvmopp, sopkorg, diskställ, mattor, ramar och dylikt, så det fixar jag nog själv. Tapetseras om är en annan grej som verkligen, verkligen borde göras! Det är en massa stora hål överallt i vardagsrummet då de som bodde där före mig har haft vägg-TV och massa vägghyllor... Plus att tapeterna annars är ganska fula, haha... I kontraktet står det att om man monterar upp väggTV så måste man återställa väggarna och tapeten, så jag måste höra efter hur det blir med det.

Ikväll har vi skruvat ihop allting förutom garderoben. Hoppas verkligen att vi hinner med den imorgon! Vore ju lite jobbigt att bo utan garderob... Vet dock inte riktigt var jag vill ha den än, står i valet och kvalet mellan att ha den i vardagsrummet eller hallen....

Är verkligen jättesnällt av pappa att komma hit och hjälpa mig så mycket och köpa en massa grejer till mig! :) Jag visste att han skulle göra det, så jag har verkligen ansträngt mig att försöka hitta det billigaste på IKEA som jag fortfarande tycker är snyggt. Och såklart handlade vi det vi hittade på second hand innan vi köpte nytt. Men jag har verkligen tur som har pappa!

Nej, nu skall jag slänga mig i säng, blir en tidig morgon imorgon! Pappa skall iväg redan runt 12-tiden och innan dess skall vi helst hinna flytta resten och montera upp garderoben, och så skulle pappa en sväng via BR också.

God natt!

Undrar om någon orkade läsa allt? xD Släng gärna iväg en kommentar i så fall, haha.

Kommentarer
2011-01-30 | 01:12:45
Dane - http://erunamiryene.blogg.se/

Lova att du slänger upp bilder sen när du fått allt klart!! :D:D




2011-01-30 | 09:28:54
Pipi -

Jag gillar ditt syftningsfel i texten där i början. Hade din pappa med sej lägenheten från Åland? ;) Min första tanke när jag läste var nämligen(morgontrött som jag är) "vad behändigt, han tog lägenhet med sej..", men sen fattade jag. :P



2011-01-30 | 10:17:34
Frida -

Hej, vart skall du nu flytta?jag vill se bilden av kistan.

2011-01-30 | 11:18:30
Noémi -

Åh, vad härligt att ha något eget! :) Säger som Dane, lägg upp bilder sedan! :P



2011-01-30 | 12:00:14
Nene - http://ireene.blogg.se/

Pipi: hahaha xD Nu när du säger det så märkte jag det också, haha.




2011-01-30 | 20:45:01
emma ce - http://emmasetta.blogg.se/

Låter som en toppendag och det ska bli spännande att få se allt sen, vilket jag hoppas du kommer visa ;D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback