2010-11-19 / 18:25:31 / resterande
Om mig.

Namn: Irene Andersson
Kallas: Nene
Född: 25 november 1990
Bor: Örebro
Gör: Studerar till hälsoutvecklare vid Örebro universitet
Intressen: Volleyboll, träning, fotografering...

Irene heter jag då alltså, som ni kanske listat ut redan. Om inte, så vet ni det nu. Jag är född i en liten håla vid namn Kimito (eller ja, egentligen är jag född i Åbo på Åbo universitetscentralsjukhus, men min hemkommun var Kimito så vi säger att jag är född där) i Finland. Googlemappa Kimitoön så hittar ni det ;) När jag skulle börja högstadiet flyttade jag och min familj till Åland, och där gick jag ut både högstadiet och gymnasiet. Efter gymnasiet jobbade jag ett år, och sedan var det dags för flytt igen. Eftersom Åland har väldigt begräsade eftergymnasialstudiealternativ så flyttar de flesta ifrån ön för att studera vidare. Mitt val föll på Örebro, och här sitter jag nu!

På fritiden spelar jag volleyboll med KFUM Örebro volleybolls B-lag i division två, underbara tjejer och en underbar sport! ;) Utöver volleybollen tränar jag annat på egen hand också, brukar mest bli styrketräning, spinning, crosstraining och promenader, men även lite annat smått och gott då och då :P

Utöver träningen så gillar jag också att fota. Har alltid varit en kreativ person, när jag var liten älskade jag att teckna, men det övergick så småningom till fotograferandet och weblayout. Fota började jag intressera mig för mer seriöst under 2008 och weblayout ungefär i samma veva. Även om dessa intressen har svalnat en hel del nu så tycker jag fortfarande att det är kul att fotografera och designa när jag väl gör det, och tiden flyger lätt iväg.

Jag älskar också att ta det lugnt. Chilla chinchilla, som jag brukar säga, hehe... Något av det bästa som finns är att sätta sig framför ett bra tv-program eller en bra film med lite gott att äta och bara koppla av. Helst efter ett hårt träningspass dessutom, då känns det ännu bättre ;)

Blogga har jag gjort mer eller mindre seriöst sedan 2008. Har haft typ tusen miljoners miljarder bloggar sedan dess, haha... Jag tycker om att börja om från början med något nytt, förstår ni... Inte till allas belåtenhet, dock, haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg / hemsida:



Trackback